odroda Ujtahau

27.02.2014 14:37

    Tak toto je vymyslená odroda istého záhradnika, ktorý si hovorí Marušin a je z okolia Komárna. Na portáli www.bazos.sk často nájdete jeho inzeráty na všetky možné druhy ovocných stromov. Odrodu Ujtahau charakterizoval takto, citujem: "Odrodu Ujtahau, pestujeme 20 rokov, zatiaľ mrazmi neboli poškodené. My to pestujeme pri Komárne a teplotu -20°C znesie bez problémov. Veľkosť plodov 500 g." Ja osobne si na tohto "záhradníka" budem dávať veľký pozor, nakoľko po komunikácii s ním som nadobudol presvedčenie o jeho nefundovanosti, nakoľko nemá ani základné vedomosti o stromoch, ktoré ponúka. Za všetky uvediem ešte jeden príklad. Písal som mu ohľadne jeho inzerátu na morušu "Mohli by ste mi poslať foto plodov Morus alba, ktoré máte na predaj? A tiež prosím veľkosť stromkov a ceny Morus alba aj M. nigra. Ďakujem." na to mi prišla odpoveď: "Moruša biela alebo čierna má plody podobnej veľkosti, ako máte možnosť vidieť pri cestách, kde rastú. Cena takéhoto stromčeka je 10€ - odber až na jeseň. Moruša veľkoplodá, silno mrazuvzdorná, má pôvod v Turecku. Stromčeky sú výšky okolo 60cm, už rodia. A pretože sú v kontajneroch, sú zatiaľ nižšieho vzrastu. Cena-25€, odber aj teraz. Ďakujem 0905368785" - okrem chaotickosti v rámci odpovedi samotnej som pochopil, že pán nemá najmenšie tušenie, aký je rozdiel medzi Morus alba a M. nigra. okrem toho moruše, rastúce popri cestách rozhodne nepovažujem za veľkoplodé. Môže sa nájsť aj výnimka, ale len jedna zo sto, ak vôbec.