odrody Korea, Kaukaz, Steiermark

28.02.2014 15:23

        Odrody ako Korea (1,2,3,4); Kaukaz aj Steiermark, sú klasické kaki, ktoré dozrejú len v najlepších podmienkach a na najlepšom stanovišti. Tieto odrody síce už asi 5 či možno aj viac rokov mám, ale nemnožím ich ďalej, ani som ich nemnožil, hoci nejaké tie vrúble z kdečoho si kdekto už odo mňa vzal (bárter, výmena, priatelia a známi).
        Korea má najväčšie plody, aké som kedy videl, ale chce to fakt veľa tepla a dlhé leto (tiež opeľovača), inak sú samozrejme partenokarpické. Nie je ľahko dopestovateľná mimo skleník.
        To Kaukaz je o čosi odolnejší, tvorí samčie i samičie kvety. Tiež ho však nemnožím, pretože Dvorský aj 3flow sú mu podobné, ale sú lepšie, sladšie a majú aj väčšie a dlhšie skladovatelné plody (sú sladké aj pred úplným dozretím a aj o nejaký ten stupeň celzia odolnejšie). Preto nie je, aspoň pre mňa, dôvod množiť Kaukaz, keď tu máme náš slovenský semenáč a ten je po všetkých stránkach lepší.
        Steiermark je semenáč, akých je na Slovensku tiež dosť, a ničím podľa mňa nevyniká. Je to iba môj názor a ak si ho niekto hýčka ako poklad, nechcel som sa ho dotknúť.