Prof. Zajc

28.02.2014 15:28

        U Prof. Zajca som bol viac krát na jeho záhrade v Medvedzí, medzi Užhorodom a Mukačevom. Popravde viac než jeho "šľachtenie" kaki ma zaujali jeho odrody broskýň (jeho pôvodná zbierka čítala okolo 1000 typov prevažne vinohradníckych broskýň zozbieraných po Ukrajine) a tiež jeho hybridy hrušiek, o ktoré svet jeho odchodom prišiel...

        Prof. Zajc vysieval semenáče Costaty. Boli zo samovoľného, náhodného opeľenia. Bral som tam vrúble, aj s týchto jeho semenáčov aj s Rosianky 2, ktorý tam bol ako veľký starý strom a tiež aj s jeho obľúbenej Budapešti, ktorá mi ale neučarovala rovnako ako miestny semenáč Mukačevo a priniesol som ich na Slovensko i do Čiech. Vrúble som poskytol každému, kto chcel, dohromady asi 7 pestovateľom na Slovensku i na Morave. Dal som ich aj do Ledníc. Nikto neodmietol, ale niektorí na oplátku odmietli poskytnúť čokoľvek, iní nie a tak s niektorými spolupracujem a s inými nie, no nemám proti nikomu nič.